Vagonu vadinamas geležinkelio riedmenų vienetas keleiviams ir kroviniams vežti. Lietuvoje naudojami 9 pagrindiniai krovininių vagonų tipai. Didelę reikšmę turi vagonų konstrukcijų racionalumas ir jų techniniai ekonominiai rodikliai, kelio vežamasis pajėgumas, galimybė plačiai diegti kompleksinę mechanizaciją ir automatizaciją gaminant ir remontuojant vagonus, taip pat jų eksploatacija. Šiuolaikiniai vagonai yra įvairių tipų ir konstrukcijų, nes reikia vežti labai įvairius krovinius. Jie turi būti universalūs, išlaikyti greitai gendančių krovinių vertingas savybes, neleisti pažeisti birių krovinių ar apsaugoti krovinius nuo aplinkos poveikio. Ir būtina sąlyga – maksimaliai išnaudojama jų keliamoji galia o vagonų konstrukcijos būna labai sudėtingos: jie turi automatinius stabdžius, automatines sankabas, šiluminės izoliacijos įrenginius, važiuokles, užtikrinančias eismą dideliu greičiu.

Šiuolaikiniai vagonų traukos būdai leidžia formuoti sunkiuosius krovininius traukinius, kurie išvysto didelius greičius ir nesustodami važiuoja didelius atstumus. Todėl vagonas gaminamas patikimas ir patvarus, būtų lengva patikrinti jo būklę, atlikti apžiūrą stotyse.
Vagonai būna nesavaeigiai, traukiami lokomotyvo, ir savaeigiai – vadinamieji varikliniai vagonai, varomi savo energetinio įrenginio (automotrisės, dyzeliniai traukiniai) arba gaunantys energiją iš kontaktinio tinklo (elektriniai traukiniai, vagonai metro). Pagrindiniai krovininių vagonų tipai ir jų išmatavimai bei keliamoji galia pateikta žemiau.

Platforma

Refrižeratorinis vagonas

Pusvagonis

Cisterninis vagonas

Universali platforma

Automobilvežis

Dengtasis vagonas

Savivartis

Hoperis

Parenkame vagonus pagal krovinio kiekį ir tipą. Vežkite krovinius ekonomiškai. Susisiekite su mumis.